części Autosan H9
Newsy iPod Touch – Recenzje, Poradniki

Temat: PKS LUBIN S.A Stan autobusów


Powiedzmy, że "polskie". Nawet stare Berliety to była francuska licencja, a "ogórki" to przerobione skody.


Faktem jest że poważna część oferty modelowej Jelcza wywodzi się z licencji francuskiej, jednakże w trakcie tych lat dokonano wielu modyfikacji, tak że najnowsze autobusy Jelcza niewiele mają wspólnego z pierwowzorem.

Poza tym konstrukcje autosana, począwszy powiedzmy od H9 po obecnie produkowane Lidery to konstrukcje własne, no i oczywiście Solarisy (nadwozie projektowała niemiecka firma, ale to chyba nie powód by ich nie nazywać polskimi).
Źródło: forum.lubin.pl/viewtopic.php?t=566



Temat: Cabovery z USA

być może na tym modelu wzorowany był radziecki MAZ
Moim zdaniem stary model MAZa jest trochę podobny , ale IFA jest chyba bardziej podobna do tego FORDa niż MAZ . Przednie okrągłe lampy w tym " K100 " przypominają mi STARa 200 albo stary autobus AUTOSAN H9 . Zastanawia mnie to - skąd właściciele tych starych pojazdów biorą do nich części zamienne ( nawet mniej skomplikowane - przednia szyba, szkło do przedniej lampy )
Źródło: katolik.us/viewtopic.php?t=541


Temat: 333 popkultowe rzeczy... PRL

A z autobusów oprócz tu wspomnianego Autosana H9 i Jelcza "ogórka" (licencja Skody) pamiętam jeszcze stare Sany w dwóch wersjach starszej i nowszej, stare węgierskie Ikarusy, Jelcze "ogórki" przegubowe, czechosłowackie Karosy, jugosłowiańskie Sanosy i TAM-y. No i oczywiście pierwsze Jelcze -Berliety jeszcze tylko z parą drzwi i widocznym z tyłu wentylatorem. Węgierskie Ikarusy nowszego typu z lat 80. choć zdezelowane jeżdżą jeszcze do dziś.

Zabrakło jeszcze jednego pojazdu autobusopodobnego bardzo popularnego w tamtych czasach a mianowicie chodzi mi o Stara "Osinobus" chyba tak brzmiała jego nazwa? To było połączenie ciężarówki Star z kanciastą bryłą nadwoziową pozwalającą przewozić ludzi na siedzeniach tak jak w autokarze. Taka buda do przewozu ludzi. Często w zakładach pracy takie autobusy jeździły. Temperatura panująca w części przeznaczonej dla pasażerów w zimę,była niższa niż na dworze.
Źródło: starzaki.eu.org/~disney/forum/viewtopic.php?t=4767


Temat: Komunikacja miejska....the worst

Do importu miejskich autobusów z Europy Zachodniej już przywykliśmy, ale żeby kupować używane ze wschodniej granicy? To byłoby ośmieszeniem się... Duza czesc taboru gnieznienskiego MPK stanowia pojazdy liczace od 17 do 25 lat.
Autosany czy DAFy sa pojazdami z zupelnie innej epoki - Autosan H9-35 to konstrukcja z konca lat 60-tych oparta na jeszcze starszych rozwiazaniach a DAF MB200 to konstrukcja z polowy lat 70-tych.
Kapena to przerobiona w Komunalnym Przedsiebiorstwie Naprawy Autobusow bagazowka Iveco Daily z usunieta skrzynia ladunkowa i dodanym rama nadwozia "mikrobusu". Nie zmieniono nawet przekladni i zawieszenia - to dlatego ludzie sa przewozeni w tych pojazdach jak worki z pyrami...

To jest dopiero wstyd. Zarowno dla MPK jak i dla miasta i jego mieszkancow...
Źródło: w1a3ww.forum.gniezno.com.pl/viewtopic.php?t=1081


Temat: Śmierdzące rupiecie na naszych ulicach
Użytkownik glizda napisał:
[color=blue]
> Zgłoś jeszcze wszystkie Ikarusy i sporą część reszty taboru MZA.
> Do tego stare Kamazy, Tatry czy Jelcze.
> Mnie też wkurzają kopcie z osobowych "diesli", ale to właśnie ciężarówki
> i autobusy potrafią zostawiać pokaźnych rozmiarów zasłony dymne.
> Śmierdzące i rakotwórcze.[/color]

Dodałbym do tego zestawu wszystkie Krazy ;) Kupę Autosanów H9 ...

Jeśli osobówka kopciła przy starcie to albo mocno zchipowana albo z
silnikiem dzieje się niedobrze i taki kierownik nie bój długo już takim
kopciem nie pojeździ :)

Kolega miał Octavię 1,9 130KM z chipem na 160KM i zostawiała tylko
lekkiego bąka :)

Pozdro !!

Źródło: wirtualna.warszawa.pl/forum/showthread.php?t=73358


Temat: Nysa Drift Project 2009
Auta PRL, te ciekawsze:
-Beskid- na tej podstawie zbudowano Twingo
-Warszawa 210-Rosjanie na niej oparli potem swoją GAZ Wołgę
-FSO Wars- bardzo ciekawy hatch
-Mikrus- taka nasza wersja BMW Isetty
-Polonez- gdyby miał mocniejsze silniki.......to byśmy mieli całkiem ciekawe auto ;//
-FSO 125p- 1300 i 1500, potem 1600, szkoda, że nie DOHCe 1600 i 1800.
Z aut użytkowych o Żuku, Tarpanie i Nysie już padły te ciekawsze rzeczy
-Star - najciekawsza była 66ka z benzyniakiem pod kabiną- ciężarówka kabrio- nie miał wspomagania, a na ramionach kierownicy były miejsce na palce.
-Jelcz- Ojciec w 315tce woził ze sobą więcej części zamiennych niż towaru. I to chyba 315ka miała silnik ze skrzynią połączony wałem napędowym. A w wersjach skrzyniowych wywalało łożysko na podporze wału. Po za tym silnik Leylanda w tych 315 i 17 chodził jak czołg.
-Żubr A80- wszedł przed Jelczem i nie miał naprzykład wspomagania kierownicy,

Ale wieczny wóz, który w zasadzie jest nieśmiertelny i który jest wizytówka jednego z demoludów(Węgry) i tak został...Ikarus.

EDIT: A no i autobusy:
-Autosan-model H9- kult sam w sobie, nie wspominając o Sanach H100 i H01.
-Jelcz. Ogór ze Skody i późniejsze "Berliety"
Źródło: forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=10855


Temat: Szukam KUID-u!
kuid:4184082:177411 - AUTOSAN H9 (http://www.trainz.org/ptt/_download/auta/auta_autobus_autosanh9.html)
kuid:2703:24005 - To jakiś dodatek do mapy :Segment Chmielno.
A poza tym czy poszukaj troszke bo większa cześc tego tematu to twoje posty!
Źródło: trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=3457


Temat: Brawo Gliwice!
On Jun 20, 12:31Â*am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:[color=blue]
> On Sat, 19 Jun 2010 11:57:50 -0700 (PDT), Â*Tomi wrote:[color=green]
> >On Jun 19, 2:14Â*pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:[color=darkred]
> >> >Kosztuje tyle co dwa autobusy ale jest przynajmniej dwa razy trwalszy..
> >> >Paniał?
> >> Bez kosztrownych remontow co 10 lat ?[/color]
> >Dokładnie tak.[/color]
>[color=green]
> >Jakbyś miał pojęcie o temacie, to byś wiedział,że autobus marki
> >ikarus musiał przechodzić remont kapitalny co 7 lat, autobus jelcz[/color]
>
> A co wchodzi w taki remont ?[/color]

Przeczytaj sobie w książce, ja nie mam czasu tłumaczyć.
[color=blue][color=green]
> >PR110 co 4, a autobus autosan H9 po pięciu latach musiałĂ‚ˇtrafić na
> >złom - takie są zalecenia producenta.[/color]
>
> I ktos to kupuje ? Czyzby sie oplacalo ? :-)[/color]

A jaką masz alternatywę?
[color=blue][color=green]
> >Teraz dla odmiany producent daje
> >gwarancje na blachy na około 10 lat ale po 500 tysiącach zaleca remont
> >kapitalny silnika czyli wychodzi, że po 6-8 latach trzeba wyłożyć kasę
> >na nowy silnik autobusu.[/color]
>
> Dawniej remont silnika nie byl taki znow drogi, nie wiem jak teraz.
> Ale pol miliona ? toz osobowka wiecej przejezdza :-)[/color]

Zapytaj producenta silników Volvo.
[color=blue][color=green][color=darkred]
> >> Oczywiscie, ale im wiekszy srodek transportu tym bardziej widac ze
> >> pusty jedzie.[/color]
> >Im większy środek transportu tym się jedzie wygodniej.[/color]
>
> Wygoda to pierwszej kolejnosci zalezy od zatloczenia. W drugiej od
> tego czy sie stoi czy siedzi .. nie, odwrotna ta kolejnosc.
> Potem czy ci pasuje linia i czas.
> A dopiero gdzies na koncu wielkosc pojazdu i to w niewielkim stopniu.
> Tramwaje nie sa zreszta wezsze ?
>[color=green][color=darkred]
> >> A potem sie okazuje ze nie ma odpowiedniego, wiec trzeba
> >> sie przesiasc na wlasne auto :-)[/color]
> >A żeby tego uniknąć po ulicach jeżdżą tramwaje.[/color]
>
> Tylko maja czesto jezdzic, a to co proponujesz zmierza w odwrotna
> strone.[/color]

Ja proponuje, że po naszych ulicach jeżdziły często pojemne tramwaje,
miały wydzielone torowiska, pokrywały większą część miasta i pełny
priorytet na skrzyżowaniach. Tak jak to jest na zachodzie.
[color=blue][color=green][color=darkred]
> >> Nie, to torowiska zajmuja wiecej powierzchni, spojrz na Legnicka :-)[/color][/color]
>[color=green]
> >Na Legnickiej nie ma buspasa.
> >Torowisko ma szerokość około 2,6-2,7 metra, buspas ma minimum Â*3 metry
> >szerokości. Te 80 cm można by spokojnie wykorzystać na ścieżkę
> >rowerową.[/color]
>
> Patrzyles na Legnicka ? Ile tam naprawde zajmuje torowisko ..[/color]

Patrzyłem wielokrotnie i nigdy tam nie widziałem buspasa, więc nie
mogę porównywać czegoś co nie istnieje.
Wiem natomiast, że np. na moście pokoju na wydzielonym torowisku miną
się dwa tramwaje, a autobusy nie.
[color=blue]
> A 80cm na sciezke za malo, bo samochod musi mijac rowerzyste w
> odleglosci 1m :-)[/color]

To niech sobie mija korzystając ze swojego pasa.
[color=blue][color=green][color=darkred]
> >> >Oczywiscie, mozna zabrac jeden pas samochodom i zrobić tam buspas...
> >> >pasuje?
> >> A jakby tak wywalic torowiska to miejsca starczy i na buspas i na
> >> parking :-)[/color]
> >Jakim cudem????????????????????? Jak torowiska _SĄ_ _WĘŻSZE_ niż
> >buspasy???[/color]
>
> Na Powstancow ? Tez sie przypatrz.
>[color=green]
> >Samymi autobusami nie przewieziesz tyle pasażerów co tramwajami.
> >Autobusy max: 4800 osób na godzinę
> >Tramwaje max: 7200 osób na godzinę[/color]
>
> Przy jakich zalozeniach ?[/color]

Autobus i tramwaj jeżdżący co dwie minuty z nominalną ilością
pasażerów.
[color=blue][color=green]
> >Dlatego tramwaje są lepsze. Nawet jak nie potrzeba tyle osób wozić to
> >większa pojemność skutkuje większym komfortem podróżowania.[/color]
>
> No coz - polemizowalbym troche.[/color]

Na razie to wykazujesz się ignorancją i niewiedzą a nie polemizujesz.

Źródło: wirtualna.warszawa.pl/forum/showthread.php?t=95669


Temat: Brawo Gliwice!
On Sun, 20 Jun 2010 00:20:31 -0700 (PDT), Tomi wrote:[color=blue]
>On Jun 20, 12:31Â*am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:[color=green][color=darkred]
>> >Jakbyś miał pojęcie o temacie, to byś wiedział, że autobus marki
>> >ikarus musiał przechodzić remont kapitalny co 7 lat, autobus jelcz[/color]
>> A co wchodzi w taki remont ?[/color]
>Przeczytaj sobie w książce, ja nie mam czasu tłumaczyć.[/color]

Mnie interesuja tylko te pozycje ktore sa wspolne z tramwajami :-P
Siedzenia, wyposazenie wnetrza :-)
[color=blue][color=green][color=darkred]
>> >PR110 co 4, a autobus autosan H9 po pięciu latach musiałĂ‚ˇ trafić na
>> >złom - takie są zalecenia producenta.[/color]
>>I ktos to kupuje ? Czyzby sie oplacalo ? :-)[/color]
>A jaką masz alternatywę?[/color]

No jak to jaka - tory ulozyc i tramwaje puscic, przeciez oplaca sie
:-P

Albo, o ile dobrze rozumiem gliwicka sytuacje, wystarczyloby torowisko
odremontowac :-)
[color=blue][color=green][color=darkred]
>> >Teraz dla odmiany producent daje
>> >gwarancje na blachy na około 10 lat ale po 500 tysiącach zaleca remont
>> >kapitalny silnika czyli wychodzi, że po 6-8 latach trzeba wyłożyć kasę
>> >na nowy silnik autobusu.[/color]
>> Dawniej remont silnika nie byl taki znow drogi, nie wiem jak teraz.
>> Ale pol miliona ? toz osobowka wiecej przejezdza :-)[/color]
>Zapytaj producenta silników Volvo.[/color]

No coz, Volvo robi tez ciezarowki, one raczej wiecej przejezdzaja niz
3 lata :-)
[color=blue][color=green][color=darkred]
>> >> A potem sie okazuje ze nie ma odpowiedniego, wiec trzeba
>> >> sie przesiasc na wlasne auto :-)
>> >A żeby tego uniknąć po ulicach jeżdżą tramwaje.[/color]
>> Tylko maja czesto jezdzic, a to co proponujesz zmierza w odwrotna
>> strone.[/color]
>Ja proponuje, że po naszych ulicach jeżdziły często pojemne tramwaje,[/color]

Ale to za drogo wyjdzie. Po co tak czesto, skoro prawie puste jezdza
:-P
[color=blue]
>miały wydzielone torowiska, pokrywały większą część miasta i pełny
>priorytet na skrzyżowaniach. Tak jak to jest na zachodzie.[/color]

W takim Berlinie jest S-bahn i U-bahn, a ludzie i tak maja samochody i
nimi jezdza. Bo np przejazd z dworca Lichtenberg na lotnisko Tegel
wcale nie jest taki szybki.
[color=blue][color=green][color=darkred]
>> >Torowisko ma szerokość około 2,6-2,7 metra, buspas ma minimum Â*3 metry
>> >szerokości. Te 80 cm można by spokojnie wykorzystać na ścieżkę
>> >rowerową.[/color]
>> Patrzyles na Legnicka ? Ile tam naprawde zajmuje torowisko ..[/color]
>
>Patrzyłem wielokrotnie i nigdy tam nie widziałem buspasa, więc nie
>mogę porównywać czegoś co nie istnieje.[/color]

Ale nie popatrzyles na torowisko, by bys zauwazyl ile miejsca naprawde
zajmuje.
[color=blue]
>Wiem natomiast, że np. na moście pokoju na wydzielonym torowisku miną
>się dwa tramwaje, a autobusy nie.[/color]

Przyjrze sie i ja tam.
[color=blue][color=green]
>> A 80cm na sciezke za malo, bo samochod musi mijac rowerzyste w
>> odleglosci 1m :-)[/color]
>To niech sobie mija korzystając ze swojego pasa.[/color]

Ale nie bedzie tak latwo zlikwidowac jeden pas i wydzielic torowisko i
sciezke. Jak widac rowerzysta tez sporo miejsca zajmuje.
[color=blue][color=green][color=darkred]
>> >Samymi autobusami nie przewieziesz tyle pasażerów co tramwajami.
>> >Autobusy max: 4800 osób na godzinę
>> >Tramwaje max: 7200 osób na godzinę[/color]
>>
>> Przy jakich zalozeniach ?[/color]
>
>Autobus i tramwaj jeżdżący co dwie minuty z nominalną ilością
>pasażerów.[/color]

Wydluzysz przystanki to sie zmieszcza dwa tramwaje lub trzy autobusy.
[color=blue][color=green][color=darkred]
>> >Dlatego tramwaje są lepsze. Nawet jak nie potrzeba tyle osób wozić to
>> >większa pojemność skutkuje większym komfortem podróżowania.[/color]
>> No coz - polemizowalbym troche.[/color]
>Na razie to wykazujesz się ignorancją i niewiedzą a nie polemizujesz.[/color]

Nie bardzo widze jak ma na moj komfort wplynac to czy mam 12 czy 20m
dlugosci pojazdu. Juz predzej szerokosc jakos wplynie.

Za to wiem ze w tramwaju nie slysze walkmana. A to duza wada.

J.


Źródło: wirtualna.warszawa.pl/forum/showthread.php?t=95669




© Newsy iPod Touch – Recenzje, Poradniki design by e-nordstrom