czujnik położenia wału Clio II gdzie jest
Newsy iPod Touch – Recenzje, Poradniki

Temat: Renault Clio 1,5 dci 2002r- problem z paleniem
Nadszed czas kiedy ja nie mam absolutnie zadnego pomyslu na usterke w samochodzie jak wyzej.
A mianowicie ponoc po wymianie rozrzadu na orginalnych blokadach i sprawdzeniu go juz 3 razy, samochod pali dopiero za 3, albo 4 razem. Jak odpali pracuje rowno bez zadnych zadlawien. Wystarczy ze zgasze i juz musze 3 razy krecic.
Sprawidzilem:
- swiece zarowe (2 wymienione)
- masy silnika
- cala wiazke (czy gdzies nie zakleszczylo)
- czujnik polozenia walu
- egr (padniety)
- filtr paliwa (wymienilem)
i d...
Niech ktos podsunie jakis pomysl, bo mnie juz brakuje koncepcji.
Zapewne to moze byc pierdola, ale jakos nie moge wpasc co to.
Za sensowne rady z gory dzieki.
Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=6101



Temat: Renault Clio 2002 1,2 43KW 75 tyś : problemy z odpalaniem
Witam, było już kilka postów o takim temacie ... ale nie zupełnie objawy były takie same. Na początku pojawił się problem:
1) Przekręcam zapłon (kontrolki bez zarzutu) a rozrusznik stoi - znalazłem rozwiązanie tymczasowe - wypinanie konektorka z bendiksa i wpinanie z powrotem - nie wiem czemu ale działa .
2) Ostatnio pojawił się jeszcze inny problem rozrusznik kręci ale nie odpala, pali dopiero za 4, 5 razem. (z tego co wyczytałem to może być czujnik położenia wału) .
3) Podczas jazdy (silnik ciepły) przy zmianie biegów podczas przechodzenia wskazówki obrotów pomiędzy 1000 a 3000 bardzo wolny przyrost mocy (zduszony) dopiero powyżej 3000 przyspiesza ( w zasadzie zaczyna jechać)- na wolnych nie gaśnie ---to zdażyło się 2 razy.

Co się dzieje, czy wszystkie problemy mogą mieć jedno źródło
Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=5608


Temat: Clio samo gaśnie i nie można odpalić
Okazało się, że kopułka z aparatem zapłonowy się uszkodziła i jeszcze jakiś czujnik. Częsta przypadłość to czujnik położenia wału.
Ostatnio założyłem właśnie w tym Clio instalacje gazową z komputerem. Jest na mono wtrysku. Jednak nie założono mi czujnika temperatury przy jakiej ma się przełancza cna gaz tylko przy 2200 obrotach. Pytanie brzmi czy warto i czy szkodliwe jest dla silnika bardzo ? Biorąc pod uwagę, że zapalam na gazie i chodzi zawsze na zimno około 3-4 minut na benzynie ?
Źródło: renaultforum.pl/viewtopic.php?t=411


Temat: Opinie o Renault Clio II
Mój brat ma ten model z silnikiem 1.2,kupił go przy przebiegu ok.80.ooo.teraz samochód ma 130kkm awarie?Tylko czujnik położenia wału,poza tym nic naturalnie poza materiałami eksploatacyjnymi.Samochodzikiem się b.przyjemnie jeżdzi,brat sobie chwali!!!Ja sprowadziłem z Niemiec clio I też z siln,1.2 energy.Przebieg wtedy 150 kkm,musiałem zrobić cały uklad hamulcowy genau o innych drobiazgach nie wspominam,silnik i skrzynia ?Jak w nowym samochodzie!!!Teraz sam. ma zrob.180kkm,do roboty tylna belka(duży koszt)łożyska w kolach i do wym.jeden przegub. Silnik nie bierze jeszcze oleju!!!Kupujac bacz na przebieg.Samochodziki godne polecenia.
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=16210


Temat: Opinie o Renault Clio II

Mój brat ma ten model z silnikiem 1.2,kupił go przy przebiegu ok.80.ooo.teraz samochód ma 130kkm awarie?Tylko czujnik położenia wału,poza tym nic naturalnie poza materiałami eksploatacyjnymi.Samochodzikiem się b.przyjemnie jeżdzi,brat sobie chwali!!!Ja sprowadziłem z Niemiec clio I też z siln,1.2 energy.Przebieg wtedy 150 kkm,musiałem zrobić cały uklad hamulcowy genau o innych drobiazgach nie wspominam,silnik i skrzynia ?Jak w nowym samochodzie!!!Teraz sam. ma zrob.180kkm,do roboty tylna belka(duży koszt)łożyska w kolach i do wym.jeden przegub. Silnik nie bierze jeszcze oleju!!!Kupujac bacz na przebieg.Samochodziki godne polecenia.


Też tak myślałem, ale wolałem się upewnić.

Dzięki!
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=16210


Temat: Renault Clio 2003 (gaz) - spada moc silnika
Witam,

podczas jazdy bywa, że silnik traci moc - nie przyspiesza, objawy podobne do sytuacji jakby pracowały tylko 3 cylindry. Dzieje się to wtedy gdy zimny samochód dłuższą chwilę pracuje na wolnych obrotach. Wymieniany był czujnik położenia wału korbowego i przepustnica.


Co to może być? Czy problem dotyczy silnika, czy może mieć związek z instalacją gazową (sekwencyjna)? Ktoś mi podpowiedział, żeby wymienić cewki zapłonowe.
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=15162


Temat: [Clio II 1,2] Nie chciał zapalić.
Wczoraj po przejechaniu 1 km z pracy do sklepu nie mogłem zapalić samochodu. Po 7 kręceniach siadł akumulator (do wymiany). Po południu przeczyściłem wtryskiwacze, czujnik położenia wału. Zastanawiam się nad wymianą tego czujnika - dzisiaj rano jadąc do pracy na zimnym silniku na skrzyżowaniu obroty spadły do 500 obr/min. - zaczęło świecić się ładowanie ale samochód nie zgasł. Z tego stanu nie mógł się podnieść. Później wszystko się uspokoiło. Aktualnie jeżdżę na benzynie, będę sprawdzał czy objawy się powtórzą. Benzyna, którą zlałem z listwy wtryskiwaczy, zalatywała rozpuszczalnikiem ( 98 z Neste ).
Źródło: klubrenault.pl/forum/viewtopic.php?t=343


Temat: 2,0TDCi migająca sprężynka (dodatkowe objawy)
Cytat:
nowy on chyba tez jest na układzie cr mondeo OT: Żadne Renault nie miał układu CR z Mondeo!!! Poprzednia generacja Megane (wszystkie łącznie ze Scenic`iem) oraz Clio (Thalia) miały silniki diesel`a 1.5 z układem wtryskowym CR od Delphi (na początku był awaryjny), ale nie miał on wiele wspólnego (oprócz producenta) z CR Mondeo.

Cytat:
moim zdaniem nie zakończy się na wymianie 1 wtryskiwacza. obym się mylił A dlaczego niby? Walnięty 1 wtrysk wystarczy do aktywacji trybu awaryjnego (+ sprężynka) i wszelkich związanych z tym problemów.
Poza tym w moim przypadku zaczęło się niby od wtrysków ale dalej było coś nie tak, aż w końcu okazało się że w tym samym czasie padł jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu.

Lukas, poszukaj i sprawdź koniecznie co oznaczają te błędy i z "czym je się je". Poza tym mam pytanie do Ciebie jakiego koloru był wymieniony (stary) czujnik poł. wałka rozrz.?
Źródło: fordforum.pl/showthread.php?t=43413


Temat: Problem z benzyna
miałem podobnie w clio ,nie wiem jak jest z budową silnika w rolkach ale w renówce była to kwestia wyczyszczenia czujnika położenia wału( lub wymiana)Jak jest to w rolce to może w tą strone spróbuj
Źródło: forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=14804


Temat: Renault Megane 1.6 16V 1999r. -problemy z rozruchem
Maxim próbuj wymienić, czujnik położenia wału, miałem ten sam problem z identycznym silnikiem, po wymianie wszystko ok.
Ten sam problem spotkałem w Clio 1.2 16v analogiczna sytuacja.
Powodzenia
Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=732


Temat: Czujniki
Witam. Gdzie w Clio III 1,2 16V znajduje się czujnik połozenia wału korbowego a gdzie czujnik temperatury silnika ?
Źródło: renaultforum.pl/viewtopic.php?t=333


Temat: Renault Clio IIphII by MARCO
Marco, Zobacz czujnik położenia walu, cewki, świece. A jak nie to zapraszam na forum clio ( klub renault clio )
Źródło: kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=2577


Temat: [INNY] Szybka samodzielna diagnostyka silników D19T/D4192T
Bardzo dużo tu tematów o silnikach 1.9 produkcji Renault - montowanych w Waszych Volvo, Mitsubishi Carisma, Renault 19, Scenic, Laguna, Kangoo, Clio i innych w dziesiątkach wersji. Te silniki to udane konstrukcje, jednak mają swoje ciemne strony głównie w usterkach układu zasilania szczególnie z pompą Lucas DPC (te nieliczne silniki z Bosch VE nie sprawiają tyle kłopotów).

Silniki jak w temacie należą do rodziny silników Renault F. Pierwszy silnik serii F pojawił się w 1981 roku w Renault Trafic. Lakoniczne info jest na Wikipedii pod hasłem http://en.wikipedia.org/w..._F-Type_engine.

Gdy wszystko jest sprawne silnik nie sprawa kłopotów, ale wystarczy drobna usterka w osprzęcie pompy wtryskowej a pojawiają się problemy. Diagnozowanie tego silnika jest stosunkowo proste, a pozornej zawiłości dodaje tajemnicza pompa wtryskowa Lucas DPC, która dla wielu jest tajemnym urządzeniem.

Pompa wtryskowa typu DPC ma zadanie zassać paliwo z baku, sprężyć je w swojej wewnętrznej komorze do pewnego niewielkiego lecz stałego i niezależnego od obrotów silnika ciśnienia aby następnie specjalne tłoczki mogły je tłoczyć pod bardzo dużym ciśnieniem do wtryskiwacza. Wewnętrzne ciśnienie pompy ma niezwykle istotne znaczenie do prawidłowego działania wielu mechanizmów w jej wnętrzu.

Działa to mniej więcej tak:
* paliwo jest ssane z baku przez łopatkową pompę przetłaczającą zabudowaną w pompie wtryskowej
* zawór regulacyjny utrzymuje stałą i niezależną od obrotów wartość tego ciśnienia
* pomiędzy pompą przetłaczającą a zaworem regulacyjnym jest kanalik którym paliwo może odpływać do komory przestawiacza kąta wtrysku. Paliwo to ma ciśnienie proporcjonalne do obrotów silnika, więc może zmieniać położenie tłoka przestawiacza wtrysku
* paliwo za zaworem regulacyjnym wypełnia całą pozostałą część pompy, również tą, gdzie pracują tłoczki sprężające paliwo do wysokiego ciśnienia
* w pompie są jeszcze dwa bardzo ważne zawory o których nie będę się rozpisywał, gdyż zrozumienie ich wspólnego mechanizmu działania jest skomplikowane i nieistotne na nasze potrzeby. Są to: różnicowy zawór regulacyjny i zawór regulacji dawki
* regulator odśrodkowy osadzony na wale pompy zapobiega rozbieganiu pompy i stabilizuje obroty na poziomie ustalonym przez pedał przyspieszenia
* zawór przestawiacza kąta wtrysku jest sterowany elektrycznie przebiegiem prostokątnym o zmiennym współczynniku wypełnienia. Zawór ten ten upuszcza odpowiednią ilość paliwa z komory tłoka przestawiacza, regulując moment początku wtrysku w funkcji obrotów i obciążenia
* zawór LDA, czy inaczej zawór regulatora dawki turbodoładowania powoduje zwiększenie dawki wtryskiwanego do komory spalania paliwa w funkcji ciśnienia doładowania
* zawór stop odcina paliwo po przekręceniu kluczyka w pozycję stop.

Koledzy z tego forum opisywali w innych postach czyszczenie i reanimację niektórych w/w podzespołów. Ja natomiast dodam:
* brak mocy: niesprawny przepływomierz, brak ciśnienia doładowania, uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania, zbyt mała dawka paliwa, uszkodzony zawór LDA
* twarda praca silnika (zbyt wczesny wtrysk): niesprawny zawór przestawiacza kąta wtrysku, nieprawidłowo ustawiony rozrząd, niesprawny wtryskiwacz sterujący, uszkodzenie wewętrzne pompy wtryskowej
* niebieski dym z wydechu (zbyt późny wtrysk): miękka praca silnika, niesprawny zawór przestawiacza kąta wtrysku, nieprawidłowo ustawiony rozrząd, niesprawny wtryskiwacz sterujący, uszkodzenie wewętrzne pompy wtryskowej
* czarny dym z wydechu: zbyt duża dawka paliwa - wymagana regulacja pompy wtryskowej, niesprawny zawór LDA, zużyte/nieszczelne wtryskiwacze
* trudny rozruch silnika: zapowietrzenie układu paliwowego, skontrolować wszystkie przewody paliwowe, skontrolować przewodu nadmiarowe wtryskiwaczy, brak szczelności pompy wtryskowej - wymiana uszczelnień w zależności od diagnozy. UWAGA! Podczas uruchamiania silnika wewnętrzne mechanizmy pompy wtryskowej ustawiają dawkę rozruchową na 1.5 dawki nominalnej, więc naciskania pedału przyspieszenia do oporu niekoniecznie daję poprawę. Dawka rozruchowa 'dziala' tylko do 600 obr/min, później kontrolę przejmuje 'pedał gazu'. Czarna chmura przy rozruchu jest po prostu efektem bardzo dużej rozruchowej dawki paliwa wtryśniętej do cylindra i nie jest oznaką niesprawności silnika!
* silnik D4192T/T2 nie daje się uruchomić: uszkodzony zawór stop pompy DPC lub brak napięcia (immobilizer)
* silnik D4192T3/T4 nie daje się uruchomić: uszkodzony zawór stop pompy Common Rail lub brak napięcia (immobilizer), uszkodzony czujnik położenia wału, niesprawny czujnik ciśnienia w szynie zasilającej wtryskiwacze, problem z połączeniami elektr. wtryskiwaczy, uszkodzony zawór paliwowy na paliwowym przewodzie powrotnym/nadmiarowym

Niesprawny przepływomierz może stwarzać zadziwiające problemy Piszę dlatego, że skóra na plecach cierpnie, jak się czyta, do jakich fahofcuf oddaje swoje wózki.

To tyle w telegraficznym skrócie, wiele spraw pominąłem. W razie wątpliwości mozna pytać tutaj albo (co preferuję) na priv mail mpatola@motodiesel.pl.
Źródło: v40.pl/forum/viewtopic.php?t=13761




© Newsy iPod Touch – Recenzje, Poradniki design by e-nordstrom